zaterdag, juni 09, 2007

Theorie zit erop

Goedemiddag,

Zoals je in mijn vorige blog al hebt kunnen lezen, heb ik nu het laatste weekend hier in Basel, voordat ik naar Helsinki ga. Dinsdag vlieg ik om kwart voor elf 's ochtends naar Vantaa, om daar de simulatorsessies te doen.
Het zijn er 10 in totaal, 8 oefensessies, een examen en een extra sessie voor de "difference-course" naar de ATR 72 en de CAT II aantekening. Best spannend, maar ik heb er wel veel zin in.
Afgelopen week hebben we de laatste theorie lessen gehad. Deze bestonden uit dangerous goods, security training, first aid training en natuurlijk niet te vergeten... De evacuatietraining in de praktijk.

Ik hijs mezelf uit de "escape-hatch"

En ik heb mezelf in veiligheid gebracht!!

Voor de rest heb ik op dit moment weinig nieuws. Ik zal wel weer wat posten als ik in Helsinki ben. Ik hoop dan wat foto's van de sim te hebben enz.

Groeten Marnix

2 opmerkingen:

Anoniem zei

Hey Marnix,

Goed om te lezen dat je een baan hebt! We zagen toevallig gister op Sevilla een Fokker van Farnair staan.

Wij (klas 0601) hebben eindelijk deze maand IR en CPL examens. Mocht ook wel na 9 maanden ;)

Groeten en succes!

Joost

Anoniem zei

Marnix!!
Supervet! Gaat allemaal heel snel... Ook leuk dat je foto's hebt!
Heel veel succes met je simulatorsessies!
En geniet van je laatste Zwitserse weekend! Hier is 't nu heel mooi weer :D Maar helaas ook hooikoorts weer.

Veel plezier in Helsinki, goede reis! en tot snel!
Liefs, Hanneke