woensdag, mei 17, 2006

20 hrs check & Cross Country

Bon Tard,

Het is alweer 2 weken geleden dat ik voor het laatst de site heb geupload, dus bij deze maar weer een update uit het warme en zonnige zuiden.

Na mijn solo heb ik nog een solo vlucht en een vlucht met instructeur gemaakt, waarna het tijd was voor mijn 20 uurs check. Een examenvlucht, waarbij je moet laten zien dat je veilig met het vliegtuig en om kunt gaan, en veilig vliegt.
Ik had een Nederlandse instructeur die bij mij de test afnam, is stiekem toch wel fijn hoor, normaal Nederlands praten in de cockpit. (al blijven alle checks en calls natuurlijk in het engels!)
Mooie vlucht gemaakt. Steep-turns, Approaches to stall en 2 forced landings gemaakt in de area, waarna ik nog een flapless landing en een glide-in heb gemaakt op Évora. Alles ging lekker en ik had dan ook een goede beoordeling!

Afgelopen week elke dag een uurtje dual gevlogen in de area, om nog even de puntjes op de i te zetten voor het airwork. Ik heb elke keer hele goede scores gehaald! 't Vliegen heb ik nu wel onder de knie. Van de vlucht van vrijdag heb ik nog een paar foto's (ook hier geldt weer, op de foto klikken voor een grote afbeelding)

Er gaat niks boven een uurtje vliegen!

Dit was trouwens ook mijn laaste vluchtje met Costa zou later die middag blijven, want vanaf deze week vlieg ik met een Spanjaard: senhor Martinez. Hele toffe peer, die alleen wat moeite heeft om sommige engelse woorden goed uit te spreken :)

Gisteren heb ik 3 vluchtjes gemaakt. De eerste was gewoon in de area wat airwork. De 2e was mijn aller eerste navigatie vlucht. Ik ben naar het westen gevlogen, stukje parallel aan de kust en vervolgens weer terug. Die middag heb ik dezelfde trip solo mogen doen!
En vandaag was het dan de beurt voor mijn eerste cross country vlucht. Vanochtend ben ik om 7:00 uur met instructeur vertrokken richting Portimao. Een badplaats in de Algarve, dicht bij Faro! Super leuk om een navigatie plan te maken, hem te vliegen en pricies uit te komen waar je bedoelt had!
Morgen mag ik het solo proberen. Ik zal mijn foto toestel meenemen.. Kijken of ik leuke plaatjes kan schieten.

Afgelopen zaterdag zijn we met zijn zesses, de vriend van Marieke en de vriendin van Rintje naar Lisabon geweest. Geweldige stad! Nieuwe schoenen, polo en schoudertas gekocht. Kost wat, maarja moet kunnen af en toe toch?
Paar hele leuke foto's gemaakt, komen nog!

Voor de rest heb ik weinig te melden.

Greetings Marnix

1 opmerking:

Anoniem zei

Hey lieve Marnix! SUPERSTOER!!! Écht, ik ben zo blij voor je dat alles zo goed gaat en ook zooo tof om dat allemaal te mogen doen! Heel veel succes en vooral plezier!
Liefs Korrie