zondag, september 10, 2006

Eind TB-20... Seneca, here I come!

Goede morgen.

Zoals ik al gemeld had ben ik sinds afgelopen week in het bezit van een Commercial Pilot License met Instrument Rating, wat betekend dat ik nu voor commerciele doeleinden mag vliegen, zelfs in slechte weerscondities en 's nachts. Het enige nadeel. Ik mag nog geen vliegtuigen vliegen met meer dan één motor.

Om dat euvel te verhelpen begin ik vanaf maandag met de laatste fase van de opleiding hier in Portugal. Het volgende vliegtuig wat ik ga vliegen is de Piper Seneca V.

Seneca on short final rwy 01

Hij heeft
- 2 motoren van elk 220 Pk, met turbocharger
- plaats voor 6 inzittenden
- leren bekleding
- volledige autopilot. (Daar is Marnix heel blij mee!)
- en niet te vergeten... een minibar.

Zoals je kunt lezen is dit alweer een stukje meer vliegtuig dan de TB-20. Als het allemaal loopt zoals gepland, heb ik woensdag 4 oktober examen op de Seneca. En kom ik de 5e of 6e weer naar Nederland.

Ik heb nog wat foto's van de laatste weken TB-20 die ik nog met jullie wilde delen (and remember: klik op de foto voor een grotere afbeelding.)

Laatste CPL-training met Alvaro Quintano

Sunset boven Évora.

Voor de rest is er weinig te melden op het moment. Als er nieuws is laat ik U dat meteen horen!

Ate ja.
Marnix

1 opmerking:

Anoniem zei

Hey, leuke log!

Zie trouwens die TB-20 foto van je log van 25 juli.
Das Klaas Klasen uit mijn klas (0405).

Succes met vliegen!