zondag, april 16, 2006

Stalls & Smartlappen

Goedemorgen

Allemaal een lekker paasontbijt achter de kiezen? Ik ga zo meteen (als mijn roomy wakker is!) wel aanvallen in ieder geval!

Afgelopen week, na mijn laatste log, nog 3 vluchtjes gemaakt. Een combination exercise: climbs, descents, slow flights, steep turns… alles door elkaar. En een les approaches to stal is ook nog aan bod gekomen. Bij een approach to stall (stall is dat je vleugels geen lift meer maken en je dus als een baksteen uit de lucht valt) ga je zo langzaam vliegen dat je BIJNA stalt. De functie hiervan is te leren hoe je uit een stall moet komen, mocht je er ooit inkomen en om het gedrag van een vliegtuig te leren kennen, dat bijna uit de lucht valt. Ik heb de laatste vlucht nog even een passagier meegenomen die een paar leuke foto’s heeft gemaakt.

Dinsdag ben ik nog bij de kapper geweest en zijn we uit eten geweest, omdat Marieke haar 70 uur check heeft gehaald, en nu dus ook de gelukkige eigenaar is van 2 setjes epauletten met een streepje.

Donderdag avond zijn we bij het Alentejo café geweest, waar elke donderdagavond te genieten valt van zogenaamde Fado muziek. Portugese levensliederen. Ondanks dat de muziek maar 20 minuutjes duurde, was het toch heel erg mooi. En omdat we die avond wel iets meer dan 2 glaasjes drank op hadden, had iedereen de vrijdag nodig om weer bij te komen.

Voor de rest heb ik weinig te melden. Volgende week heb ik mijn eigen instructeur weer, waar ik op zich best blij mee ben. We gaan morgen beginnen met full stalls. SPANNEND!

Greetings Marnix

1 opmerking:

Anoniem zei

Hi Marnix!

Was afgelopen zondag nog in Evora, leuk plaatsje. Weet niet of je er al eens bent geweest, maar Café Arcade is aan te raden, vooral het Lusitana restaurant (Cervejeria) wat er in zit, erg lekker eten daar.

Groeten,
Tim