woensdag, april 05, 2006

Goede avond.

Volgens mij werd het weer eens tijd voor een nieuwe post.
Ik heb na mijn eerste vlucht nog 3 andere vluchten gehad. En het goede nieuws: Ik ben niet meer misselijk geworden! Daar ben ik echt heel blij mee! Over het algemeen gaat het goed (met vliegen dan). Enige wat ik nog wel lastig vind is het goed plannen en overzien van de daalhoek naar de landingsbaan toe met de landing. Maar dat is iets wat met de tijd groeit, aldus mijn instructeur.

Vandaag is mijn vlucht helaas niet doorgegaan vanwege het weer. De wolkenbasis was te laag en het was voortdurend aan het regenen. Helaas, maar het is niet anders. Het weer, daar kan niemand wat aan veranderen.

Gisteren moest ik een uurtje op de simulator vliegen. Normaal hoeft dat in deze fase van de opleiding niet, maar ik had voor mijn laatste simsessie in Beek een onvoldoende beoordeling gekregen.
Toen ik plaats had genomen in de sim, werd alles opgestart, ik begon te vliegen en ineens doet de instructeur alle lichten uit. Moest ik in het donker simmen. Had ik nog nooit gedaan. Was in het begin wel heel erg wennen, maar het beviel wel goed. Word je tenminste niet afgeleid door andere dingen. Voor de profies: Ik moest ADF-intercepties doen en procedure turns maken. Ging best lekker, en de beoordeling was ook positief! Hoef ik me voorlopig even niet meer bezig te houden met IF-operations, en kan ik me voledig op het VFR vliegen storten!

Dit weekend was heerlijke rustig. Marieke haar moeder en broertje waren op bezoek en Tjade en Eva hadden met z'n tweeen een love-weekend in een of ander appartementencomplex. Ik heb zaterdag wat was gedaan. (heel professioneel in een badkuip ;) ).

Mijn klasgenoten die herexamens hadden zijn ondertussen ook geariveerd. Rintje kwam met zijn eigen auto, en was hier zondagmiddag al. Hij is ook mijn room-mate geworden... Heel gezellig!

Maandag zijn we met z'n allen (Rintje, Marieke met moeder en broertje, Tjade & Eva, Willemien en Zaid) uit eten geweest in een hele leuke tent in Évora (Cup of Joe's). Was heel gezellig. Het enige jammere was dat ze Marnix een beetje vergeten waren, en dat ik mijn eten dus pas kreeg toen iedereen al bijna klaar was.

Wel een paar leuke foto's laten maken door een meisje wat toevallig net langs liep:

Van links naar rechts: Zaid, ik, Willemien, Rintje,
Marieke (met moeder en broertje ervoor), Tjade en Eva.

Voor de rest is er weinig te melden. Ik sta voor morgen weer op het rooster. Ik moet als het weer wel goed is om half 3 vliegen. Ik hoop dat het door gaat!!

Liefs
Marnix

Geen opmerkingen: