maandag, maart 20, 2006

Eindelijk in Portugal

Goedenavond Nederland!

Ik ben vandaag eindelijk aangekomen in Portugal!
Na een nachtje in het Holiday Inn in Brussel was het vanochtend dan toch tijd om te vertrekken naar het warme zuiden!
Na inning afscheid te hebben genomen van mijn ouders, ging ik door de paspoort controle en vervolgens door de handbaggage controle. Dat was 1 groot feest:
Laptop tas op de band, door de röntgenapparaat, vrouwtje kijkt ernaar en zegt: "zit daar een laptop in?" Ik dacht eerst nog: "lijkt me logisch hè in een laptoptas", maarja het blijven belgen dus zeg ik netjes: "Ja". Vrouwtje: "Die moet U eruithalen en er vervolgens weer doorheen doen." Ik haal dus netjes de laptop eruit en hij gaat opnieuw door de röntgenapparatuur. Ik weet niet in hoeverre dit schadelijk is voor mijn laptop, maar hij doet het nu nog wel, dus het zal wel meevallen.

Vervolgens loop ik door de metaaldetector die als een idioot begint te piepen. "Loop maar evenkes met me mee" zegt een grote veiligheidsbeamte tegen mij. Ik meelopen en kreeg ik daar even een "whole body check". Bleken het uiteindelijk de knoopjes van mijn uniform te zijn...

Voor de rest een goede vlucht gehad. Ik mocht echter niet mee in de cockpit omdat er een piloot op lijntraining was en het klapstoeltje dus al in gebruik was. Ik had gelukkig wel een plek bij de emergency exit, wat betekend dat ik lekker veel beenruimte had!

Op het vliegveld werd ik opgewacht door de school-chauffeur, die mij even op het portugees naar het hotel heeft gereden (gesjeest zou hier beter op zijn plaats zijn geweest :P)

Na ingecheckt te hebben en verwelkomd te zijn door mijn vrienden ging ik mijn bagagge even op mij kamer te hebben gelegt heb ik even een rondje door het hotel gelopen en iedereen even begroet!

Mijn kamer en kamergenoot!

Daarna nog even lekker een maaltijdsalade gegeten in Evora bij een leuke tent: Cup of Joe's. Erg lekker!

Morgen moet ik om 8 uur klaar staan om met het busje naar school te gaan! (Jaja: Marnix wordt vanaf nu met een busje opgehaald en naar school gebracht!) We gaan morgen beginnen met een weekje grond-school, waarbij we de "gebruiksaanwijzing" van het vliegtuig waar we op beginnen gaan leren. Ik heb er zin in!

Ik houd het voor gezien en ga es lekker slapen!

Keep you in touch!

Greetings Marnix

2 opmerkingen:

Anoniem zei

Hee Marnix
Hoe gaat het met je? Leuk hoor om zo een beetje op de hoogte te blijven met wat er allemaal gebeurd in Portugal. Zal zeket regelmatig een kijkje op je site nemen! Veel liefs en groeten van je enige echte "TANTE STOER".

Anoniem zei

Hooii Marnix

Cool hoor! jij in portugal :P
vermaak je je 'n b'tje daar?? lijkt me wel hea ;)

heel veel succes daar!!

-xxx-jes Je nichtje