zaterdag, maart 25, 2006

Goedemorgen mensen

Vanuit het druilerige zuiden dan maar weer even een update over afgelopen week!

Ik heb de hele week (samen met mijn 2 klasgenoten) grondschool gehad. We hebben het hele Pilot Operating Handbook behandeld. Dat is een boek over het vliegtuig waar alle details die je maar kan bedenken in staan. Denk hierbij aan draaicirkels, brandstoftankinhouden, belangrijke snelheden, hoeveel G’s je mag trekken enz… Hier hebben we aanstaande maandagochtend een examen over, waarbij we op 3 van de 4 onderdelen die worden getoetst 100% moeten halen!

Ook zijn we bekend gemaakt met alle procedures en regels die worden gehanteerd op en rond het vliegveld. Zo weten we nu bijvoorbeeld hoe we de naderingen moeten vliegen en hoe we de radiotelefonie met de toren van Evora-airfield moeten onderhouden.

Zoals je kunt lezen was het deze week dus alleen maar droge theorie stampen (en ik zal dit weekend ook nog het een en ander moeten leren! ;) ) Daar kwam nog is bij dat het deze week voor Portugese begrippen veel te slecht weer was: het regende voortdurend en het was “maar” 14°C. De voorspellingen zijn dat het vanaf zondag weer beter weer gaat worden!

Ik heb gisteren met Tjade uit klas AI-0503 de emergency checklists in een vliegtuig op de grond zitten oefenen. Deze moeten we namelijk uit ons hoofd weten voor het examen van maandag.




Ook heb ik te horen gekregen dat mijn instructeur voor mijn eerste 20 uur mr. Nuno Costa zal zijn. Hij heeft ons ook een deel van de grondschool gegeven en zo op het eerste gezicht lijkt het een heel sympathieke kerel. Volgens Tjade (0503) en Marieke (0505) zal ik er ook een heel goede instructeur aan hebben.
Waarschijnlijk gaan we dinsdag voor het eerst de lucht in!!!! Ik heb er echt heel veel zin in.

Het eten hier is echt goed. Alhoewel veel mensen het eten niet te verwerken vinden heb ik er echt geen problemen mee, en tot nu toe ben ik nog niets tegen gekomen waarvan ik dacht: “getver…”

Tot zover weinig meer te melden. Ik ga dit weekend nog even hard studeren en dan moet het begin volgende week toch echt zover komen dat ik ga VLIEGEN!!!

Met gevleugelde groet,

Marnix

(owja mijn “codename” op school is MARBOS, omdat ze MARNIX niet uit kunnen spreken!)

2 opmerkingen:

Anoniem zei

Hey lief broertje van!
Als goed daar?? Leuke foto's echt cool! Vét lekker weer bij jou man wil ik ook!
Maar nixxer ik had vandaag weer een wedstrijd en....... ik ben 4de
geworden en heb een beker en een prijs! goed hé!
Dikke kus en een dikke knuffel je zusje die je al nou mist!

Anoniem zei

Hey Leekenaar! Leuk dat je een log bijhoudt, kan ik alvast in de stemming komen :) Heel veel succes en vooral veel plezier!

Groetjes,

Joost
AI0601